
GOLDEN TULIP GRAND HOTEL VERDI
Il Golden Tulip Grand Hotel Verdi, nuovo albergo quattro stelle superiore, inaugurato nell'Ottobre 1999, si contraddistingue per il design raffinato e moderno dei suoi interni, per le sue camere spaziose (25-75 mq) e per le tecnologie innovative messe a disposizione della Clientela.
Ricollegandosi ad uno dei simboli della città di Milano, il Teatro "La Scala", i complementi d'arredo del Golden Tulip Grand Hotel Verdi creano una cornice elegante alle Giornate "Milanesi" degli Ospiti.
Gli Ambienti Comuni:
Entrare nel Golden Tulip Hotel Verdi e trovarsi in un teatro...incontrando personaggi. Design e tradizione fusi insieme per un ambiente giovani ed elegante, dove i sapori della cucina mediterranea si fondono con la creatività italian.
Le Camere e le Suites:
La camera d'albergo si trasforma in un'abitazione privata, per lavorare, ricevere, o semplicemente rilassarsi dopo una giornata lavorativa... dove la cura e l'attenzione dei partciolari avvolgono il Cliente in un'atmosfera elegante e moderna.
Il Golden Tulip Grand Hotel Verdi dispone di 99 camere, di cui 40 matrimoniali, 56 doppie Queen bed e 3 suites. Sia le camere con i letti Queen che le King possono ospitare il terzo letto. Camere per 'Fumatori' e per 'Non fumatori'. Accesso facilitato per i disabili, 5 camere per disabili, ascensore di emergenza per i portatori di handicap.
Ampiezza: 25 - 35 Mq le camere standard 70 - 75 Mq le suites
Materiali: Le camere sono disponibili con pavimento parquet in legno o con moquette, i bagni sono in marmo travertino, l'arredamento in legno wengè, le lampade Artemide design.
Tecnologie: Tutte le camere sono dotate di telefono diretto con tre postazioni telefoniche e due linee ISDN, linea di accesso ad internet con sistema Ethernet/Lan e linea modem, canali per videoconferenza. Sono insonorizzate, luminose e corredate di Televisione via satellite, pay per view, Tele+ film, Tele+ calcio con possibilità di prenotazione partita, radio, filodiffusione, cassaforte elettronica con combinazione personalizzabile, frigobar, asciugacapelli. Completano i servizi: sistema di controllo digitale della temperatura, sistema di purificazione dell'aria, aria condizionata, sistema di sicurezza, allarme antincendio e rilevatore fumi.
Le camere sono dotate di un'ampia scrivania con lampada da tavolo, un piccolo salottino e un ampio armadio cabina. Nella lobby un personal computer con accesso ad internet e una stampante sono a libera disposizione della clientela.
Particolarità: Linea bagno con doppio asciugamano lino e spugna ed accappatoio. Cuscini anallergici a scelta.
Ristorante: Con una sala banchetti di 70 coperti, il Ristorante Soprano rispetta rispetta i seguenti orari: 12:00 / 14:30 e 19:00 / 23:30
Sale Meeting:
La comodità di uno spazio prestigioso, con luce naturale e facilitazioni tecnologiche. Uno spazio intimo per riunioni riservate e d'alto livello.
4 sale con capienza massima di 20 persone con tavoli e 25/30 persone a platea.
La Sala Verdi: E' la sala piu' grande, posizionata al piano terreno ed ha una capienza di 20 persone sistemate con tavoli a ferro di cavallo o tavolo reale e di 25 persone a platea con tavolo per il relatore.
Le Sale Piccola Aida: Sono ricavate dall'ampia (33 mq) zona giorno delle Suite posizionate sui piani III, VII e VIII. Sono l'ideale per piccoli meeting ed incontri di lavoro. Capienza di 12 persone max. con tavoli a ferro di cavallo o tavolo reale e 20 persone a platea con tavolo per il relatore.
Dotazioni di Base: Lavagna luminosa, linee ISDN, tre postazioni telefoniche con apparecchio polifunzionale, flipchart, blocco notes e penne.
Dotazioni Ottenibili a Richiesta: Videobim, microfoni e videoconferenza.
Servizi Aggiuntivi: Coffee-break (in sala o nella sala Bar Soprano), colazioni di lavoro a buffet o seduti.
Parcheggi: L'Hotel dispone di un ampio garage interno. Nella zona vi sono parcheggi sia pubblici che a pagamento.
Servizi Hotel:
Concierge: Lo staff del ricevimento è a disposizione degli ospiti per informazioni, prenotazioni, biglietteria aerea e ferroviaria, indicazioni stradali, suggerimenti e consigli. Personale parlante Inglese, Francese, Tedesco e Spagnolo.
Lavanderia: Dalle ore 09:00 alle ore 16.00 (ad eccezione di domenica e festivi). Riconsegna in giornata dei capi mandati al lavaggio, servizio di sola stireria in un'ora.
Transfer: Possibilità di prenotare transfer da o per l'aeroporto con minivan, limousine, auto blu o taxi. Organizzazione di trasporti con autobus e servizi di accompagnamento, guida, interprete.
Servizi a richiesta: Trattamenti estetici, massaggio estetico o fisioterapico, servizio di baby sitting, noleggio di telefoni cellulari, servizio di segretariato e traduzioni.
Visita della Città e dei Musei: Prenotabili tours guidati e personalizzabili, sia in autobus che a piedi, con guide specializzate, laureate e plurilingue (da 1 a 25 persone).
Dove siamo:
GOLDEN TULIP GRAND HOTEL VERDI
Golden Tulip Grand Hotel Verdi is a new hotel of four-star superior quality, inaugurated in October 1999 and which set itself apart thanks to the refined and modern design of its interior, its spacious rooms (25-75 Sqm) and the innovative technologies put at the disposal of the Guests.
Drawing inspiration from one of the symbols of Milan city, the Scala Theatre, the Golden Tulip Grand Hotel Verdi’s furnishing and dècor provide an elegant and scenic backdrop to our guests’ visits to Milan.
Public Areas:
Walk into Golden Tulip Grand Hotel Verdi and you will feel like you've walked into a theatre...you will meet famous characters. Traditions and design melted together for a young and stylish atmosphere...where the aromas of Mediterranean cuisine merge with Italian creativity.
Bedrooms and Suites:
The traditional hotel bedroom is transformed into a private residence....where you can work, receive guest or simply relax after a day at work...where the care and attention to details offers the customer modern and smart surroundings.
Golden Tulip Grand Hotel Verdi has 99 rooms, 40 of which are King-size doubles, 56 are twins with "Queen-size" beds and 3 are suites. All types of bedroom offer the possibility to add a third bed. There are rooms for both smokers and non-smokers. The hotel is equipped with facilities for the disabled:, 5 specially adapted rooms, facilitated accesses, and an emergency lift.
Size: 25-35 sq m the standard rooms 70-75 sq m the suites
Construction and furnishing materials: Rooms are available both with wooden parquet flooring or with carpet, the bathrooms are constructed using travertine marble, furniture is of wengé wood, and the lamps are of Artemide design.
Technological fittings: All rooms have direct telephone with three connection points and two ISDN lines, an access line to Internet using the Ethernet/Lan system, a modem line, and channels for video-conferences. The rooms are soundproofed, naturally light, and are equipped with the following: satellite television, pay per view, Teleplus Film, Teleplus Football with the option of booking the match of your choice, radio, electronic safety deposit box with personalized access code, mini-bar, and hairdryer. In addition the rooms have digital temperature control, air purifying system, air conditioning, safety alarm system and smoke detector.
Each bedroom has a large desk with table lamp, a small sitting-room area and a spacious walk-in wardrobe. In the lobby guests may freely use the Personal Computer with access to Internet and the printer put at their disposal.
Other special features: All rooms supplied with set of quality bathroom linen, including two types of towel, and bath robe. Anti-allergic pillows also available.
Restaurant: The Soprano restaurant has a banqueting hall that seats 70 persons, and is open during the following times: 12:00 / 14:30 and 19:00 / 23:30.
The Meeting Rooms:
The convenience of an optimal space with natural daylight, and fitted with technological equipment. A reserved space for high-level and private meetings.
The hotel has four meeting/training rooms, each of which benefits from natural daylight and each of which is fitted with ISDN lines and equipment for video conferences. Thanks to the Ethernet LAN system it is possible to transfer data and to work from the bedrooms with those at work in the meeting rooms.
Verdi Room: The largest of the rooms is the Verdi, located on the ground floor, and with a seating capacity of 20 persons if tables are laid out in horse-shoe or roundtable style, and 25 persons if arranged in theatre style with a table for the speaker.
Small Aida: The spacious (33 sq. M) day zones of the Suites on the III, VII and VIII floors are transformed into the Small Aida rooms, and make ideal locations for small meetings and business rendezvous. With tables set out in horse-shoe or round table formation they can hold 12 people at maximum and with a theatre-style lay-out (with table for speaker), up to 20 people.
Equipment Essentials: Overhead projector, ISDN lines, three multifunctional telephone connection points, Flipchart, pens and notepads.
On Request: High-tech video equipment (also permitting the projection onto large wall screens of the computer terminal display -Videobeam-), microphones and Videoconference.
Additional Services: Coffee breaks, served in the meeting rooms or in the Soprano bar hall, and business lunches, buffet or sit-down.
Parking: The hotel has a large underground car park and there are both free-of-charge and paying parking lots in the neighbouring area.
Hotel Services:
Concierge: The Reception desk staff are happy to help guests with their enquiries, offering all types of information, making reservations, booking rail and air tickets, explaining map directions and offering useful advice and suggestions. Our staff speak English, French, German and Spanish in addition to Italian!
Laundry Service: From 09:00 till 16:00 (except on Sundays and public holidays). Articles submitted for cleaning or laundering returned the same evening and items to be pressed only returned within the hour.
Transfer: It is possible to book transfers to and/or from airports with minibus, limousine, business class cars or taxi. Plus, arrangement of transport by coach with service of accompanying guide or interpreter.
Other services available on request: Beauty treatments, aesthetic and physiotherapeutic massages, baby sitting service, rental of cellular 'phones, secretarial service and translators.
City tours and museum visits: We can also organise personalised guided tours, by coach or by foot, using the services of highly qualified and expert staff. In all languages and for groups ranging from the individual to 25 persons.
Where we are:
|
|
Grand Hotel Verdi
Via Melchiorre Gioia, 6, Milano, MI, Italy




|